SIGOTI
We have developed our own methodology
IT Operations Management system
New, fresh and focused on the results
SIGOTI, our IT methodology
apser has designed and embraced an IT Operations Management system (SIGOTI) that is suitable and auditable according to standards


The four pillars of SIGOTI
-
1
Personas
Equipo de alto rendimiento compuesto por profesionales formados en la gestión de las TI. Todos certificados en ITIL.
-
2
Procesos
Garantizan la estandarización, la integración y la automatización de todas las actividades que conforman el sistema de gestión. Basados en ITIL, ISO 20.000, ISO 27.001 y Lean IT.
-
3
Herramientas
Contamos con un ERP vertical de IT Service Management, así como con una plataforma de monitorización de alta disponibilidad basada en tecnología Nagios.
-
4
Cultura
La denominada apser way garantiza altos niveles de compromiso y profesionalidad en todos nuestros especialistas. Fundamentada en la filosofía Lean.
Features of the service
- Support processes. Incidents, requests, events and problems.
- Migration and deployment processes. Transition management.
- Service level management processes.
- Preventive maintenance. Basic and advanced monitoring.
- Systems and communications administration. Operations management. Standardized procedures and IT.
- Continuous improvement based on Lean IT & Agile.
- Information security management
- Compatibility with ISO 20.000 and ISO 27.001 standards.